15 Nisan 2009 Çarşamba

Nostalji Kuşağı-3


Unchain my heart
Baby let me go
Unchain my heart
Cause you don't love me no more
Every time i call you on the phone
Some fella tells me your not at home
Unchain my heart set me free


Hep zenci bir amcanın söylediğini sandım bu şarkıyı uzun yıllar tıpkı Alphaville'i eşcinsel sandığım gibi. Daha sonradan öğrendim amcanın Joe Cocker (bknz: cocker)olduğunu ve bir oturuşta 3 fıçı birayı diplediğini.



Sanıyorum breakdance ın, yani o zaman ki telefuzumuzla bilek dansının çevremdeki abilerin henüz ilgisini çekmediği yıllardan hemen önceydi. Nedendir bilmiyorum, bir ağır abilik duruşu vardı bu şarkının hastası olan kesimde. Nitekim bu durum bir sonraki yıl bilek dansın moda olması ile diplenecek ve bir disko sevdası baş gösterecekti. Tam hatırlamamakla birlikte bizim tecavüzcü coşkunun ormanda geçen maceraları sırasında da bu disko sevdasının baş gösterdiği dönemdeki müzikler çalmaktaydı sanırım. Hançeyn may hart dönemleri büyük abilerin hemcinslerine sert ve kadınlara karşı maço duruşları o dönem karşı cinste işe yarıyor olsa bile benim çevremdeki hatun grubunu pekte etkilemiyordu (bunu sallamış olabilirim,o dönemki hatıralar çok flu). Zira henüz sert abi triplerinden hoşlanacak kadar büyümediklerinden, Jurassic parktaki "doğa bir yolunu hep bulur" repliği gibi çapkın ruh bir yolunu buldu ki o dönemlerde zırvaladığım şarkı olan Ghostbusters ile az hatun kaldırmadım hani (hatıraların netliği konusunda burada bir açıklama yapmaya gerek duymadım)

Söylediğim bu şarkının sözleri şöyle ki bunu yıllar yıllar sonra cümleleri hiç değiştirmeden bir kadına söylemişliğim var.

"in samtin renç
eni bay may hörd
vıyrin kuul
gost bastırss"

Buyrun birde burdan dinleyin...



P.S. mhmn; peçete ile göndermiş olduğun istek şarkı olağan üstü ama bu şarkı içerisinde çok dallanıp budaklandıracak hatıralara ne yazık ki sahip olamamışım. Baktım sallamaya başlıyorum kısa kestim :)

2 yorum:

mhmn dedi ki...

aslında doğru hatırlıyorsun. bu şarkıyı ray charles seslendiriyor. tabi biz ondan duyacak kadar genç değiliz .p
daha doğrusu küçükken joe cocker dan dinliyorduk. üstelik televizyonda sürekli klibi yayınlanıyordu. o kadar kalın ve sert sese karşılık gülümseyen yüzü bize sempatik geliyordu galiba.
tabi o meşhur söylenişi çocuklar arasında modaydı:
ançeyn may hart, yerim seni hart hart
:)

birfincankahveiçinbirpenny dedi ki...

Ray Charles tan dinledim mi bilmiyorum ama hep bu abiyi hatırlarım ben, sesine gurban olduğum ne güzelde söylüyor...

Related Posts with Thumbnails