5 Mart 2009 Perşembe

Zayi ilanıdır

Kimlik kaybı bir çok kez insanların başına büyük sorunlar getirmiş, belaya sokmuştur. Çıkarması da ayrı bir zordur ayrıca. Uğraşmak bir dert, devlet dairelerinde dolaşmak başka bir dert. Neyse ki yeni kanunlar bu tür işleri iyice kolaylaştırdı. Sadece küçük bir kağıt parçası için izlenmesi gereken yol;

- Bağlı bulunduğunuz polis merkezine giderek kayıp nüfus cüzdanınız ile ilgili tutanak tutturmak
- 2 adet fotoğraf ve tutanak ile birlikte bağlı bulunduğunuz muhtarlığa gitmek
- Fotoğraflı belge ve 1 fotoğraf ile birlikte İlçe Nüfus Müdürlüğü'ne gidip kimliğinizi almak.

Çoğumuz için büyük külfet. Peki ya kendi öz kimliğini, benliğini kaybedenler. Kaybedip hiç bulamayanlar, hatta kendi kimliğini hiç görmemiş, tanımamış olanlar. Kendini resmi yolla ispat etmek için yukarıda belirtilen şartları yerine getirmek yeterli belki ama insan kendini, kendine nasıl ispatlayabilir ki? Kendini resmii olarak üstüne sağuk damga basılmış küçük bir kağıtla ispatlarken, öz kimlik için neler gerekli? Nereye başvurmalı? Zayi ilanı verilse işe yarar mı? sağuk damgayı sormaya bile korkuyorum... Kaç kişi öz kimliğini kaybedip hayatını resmi kimliği ile devam ettiriyor... Kaçı kendini kendine ispat edebilmiş yada kaçı nasıl ispat edebileceğini biliyor. Kaç kişi öz kimliğinden yoksun konuşuyor, yoksun düşünüyor, yoksun yazıyor...

7 yorum:

Maya Monoke dedi ki...

Vallahi, maya kendi çöplüğünde istediği gibi ötüyor. ne mod var, ne ot, bok var! okuyan sağ olsun, havada yakaladıklarım sağ olsun, okumayanlar da sağ olsun. :)
kendi hayatına gelince 2 yıldan beri az biraz değişti. çok zor ve kaldırıleybıl bir süreç değildi. ama şimdi diyor ki: o günlerden de geçmek gerekiyormuş; bu günleri anlamak için...

Maya Monoke dedi ki...

ya! bir de maya diyor ki, penny şu kelime doğrulama işini kaldırabilir mi? biryerlerden yapılıyordu ama nereden hatırlamıyorum. hatta şimdi yine karşıma çıkacak >:(

birfincankahveiçinbirpenny dedi ki...

hmm..penny derki, onu koyan ellerim kırılsın .) inan bana bende bilmiyorum hatta o dediğin nedir anlamadım bile ama bulup kaldıracağım .)

Melih Dere dedi ki...

kardeş ben yeni üyeyim. blog kardeşi olalım mı

birfincankahveiçinbirpenny dedi ki...

olur bende kendimi piç gibin hissetmiştim zaten bu diyarlarda, bi kardeşim olsun bari .)

Melih Dere dedi ki...

:) olm tam küfredecektim tuttum kolumu. Salonda pasiflenmek yaramış bana

birfincankahveiçinbirpenny dedi ki...

bana etmediğin sürece sorun yok .)

Related Posts with Thumbnails